Séta a Feng Shui körül

fengshuipic2.jpgEmlítettem, hogy ebbe a blogomba átköltöztetem a korábbi itt-ott publikált írásaimat. Így eszembe jutottak a régebbi írásaim is, például a Feng Shuiról, még abból az időből, amikor többet foglalkoztam ezzel a szép tudománnyal, vagy művészettel. Arra gondoltam hogy ebbe a mindenes kis naplóban ez is elfér, és sok más régi holmi, mert bizony akad még ez-az. Ha jól belegondolok, úgy tizenéves korom óta írogatok, novellát, cikket, esszét, blogot... Na, de most nem kalandozok messzebbre, a Feng Shuiról szóló jegyzet első része következik.

Aki már hallott Feng Shuiról, az azt már biztosan tudja, hogy ez leginkább egy művészet, mégpedig a térrendezés művészete. A szó jelentése: szél és víz. Arról különböző nézetek vannak, hogy mikor is alakult ki, de azt bizton állíthatjuk, hogy több ezer éves múltra tekinthet vissza. A Feng Shui célja a tér harmóniájának megteremtése a chi, azaz az egyetemes életenergia áramlásának egyenletessé, akadálytalanná tételével. Fontos vonása a természet és az ember kapcsolatának kiegyensúlyozása. Az életünk kiegyensúlyozatlan, ezért keressük egyre inkább azokat a dolgokat, amik kiegyensúlyozottabbá tehetnék. Csodaszerek nem léteznek, de olyan eszközök, nézetek igen, melyek bennünk elültethetik a csoda csíráját, a készséget arra, hogy saját harmóniánkat meg tudjuk teremteni magunknak. Átértékeljük a dolgokat, a jelentésüket, és arra a hosszú útra lépünk, ami önmagunk belső mosolygós nyugalmának megteremtéséhez vezet.

buddha.jpgÉvek óta foglalkoztat a Feng Shui, de ezek az évek kelletek hozzá, hogy kezdjem érezni a lényegét. Erre magam is csak akkor döbbentem rá, amikor már egy eseményre nem csak a maga elsődleges jelentésében néztem, hanem átgondoltam az összefüggést is. Például leszakadt a falról egy polc a dolgozósarkomban. A huzat csendesen borzolta a szétszálló jegyzeteimet. Miközben rendezgettem a szétszóródott papírhalmot, ráéreztem, hogy ez a közjáték több mint hétköznapi kellemetlenség, át kell szerveznem az életemet. Egyetlen művészeti- vagy tudományág sem egyszerű, így a Feng Shui sem.

feng-shui.jpgAz idők folyamán a Feng Shuinak különböző vizsgálati módszerei és elrendezési szabályai alakultak ki, amelyek segítségével fellelhetők a kedvező helyek, valamint a meglévő adottságok is javíthatók. A Feng Shui segítségével mindenki jobbá teheti életét, megteremtheti otthonában és munkahelyén a chi egyensúlyát, a boldogságot és a harmóniát.

Ha telezsúfoljuk a lakóterünket, ezzel akadályozzuk az energia áramlását. Figyeljük meg, hogy hogyan tudunk mi magunk közlekedni a lakásunkban, szobánkban. Ha bármi akadályozza a mozgásunkat, az az energia mozgását is megrekeszti.

A kínaiak bölcsessége azonban nem kizárólag az anyagi elrendezésre korlátozódik. Minden teendő alapja a belső egyensúly és rend megteremtése. A Feng Shui szimbólumokat, jelentőséggel felruházott tárgyakat helyeznek el egy-egy terület megerősítésére. Hogy milyeneket, azt a folytatásban elmesélem....