Zenét rajzolni - Melissa története

melissa.jpgMelissa McCracken egy fiatal művész, aki egy olyan sajátos tehetséggel született, amit szinesztéziának neveznek.

A Wikipédia szerint: a szinesztézia olyan mentális jelenség, amelyben egyik érzékszerv által keltett benyomás automatikusan aktivál egy másik érzetet, tehát például a betűkhöz vagy számokhoz az ember akaratlanul is színeket társít. A szó görög eredetű: σύν (szün) – együtt, egyszerre, αισθησις (esztészisz) – érzékelés. Magyarul összeérzésnek is nevezik.

Melissa így ír magáról:

"Zenét festek. 15 éves koromig azt hittem, hogy mindenki állandóan színeket lát. Színeket a könyvekben, a matematikai képletekben, a koncerteken. Végül megkérdeztem a bátyámat, hogy szerinte milyen színű a C (kanárisárga szerintem) és akkor rá kellett jönnöm, hogy nem ez a normális, ahogyan én látom a színeket.

Az én agyamban valami "keresztbe van kötve". Bizonyos ingerekre a "rossz" érzést tapasztalok. Minden betűnek és számnak színe van. De a legcsodálatosabb az "agy működési hibám", akkor, amikor zenét hallok. Színárnyalatok és textúrák mozgalmas keveréke.
A szinesztézia nem zavaró, ez egy egyedi vibráció, ahogyan a világot tapasztalom."

Íme Melissa néhány képe, amely alá az ihlető zenét is belinkeltem.

mel1.jpgJohn Lenon — Imagine

 

mel2.jpgEtta James — At Last

 

mel3.jpgLed Zeppelin — Since I’ve Been Loving You

 

mel4.jpgRadiohead — Lucky

 

mel5.jpgDavid Bowie — Life On Mars?

 

mel6.jpgPrince — Joy In Repetition

 

mel7.jpgJimi Hendrix — Little Wing

 

mel8.jpgSoulive — Interlude II

 

mel9.jpgJohn Mayer — Gravity

 

mel10.jpgSmashing Pumpkins — Tonight, Tonight

 

mel11.jpgRadiohead — Karma Police

 

mel12.jpgGlass Animals — Flip

 

mel13.jpgAirhead — Callow

 

Források: adme.ru

Facebook Melissa oldala

melissasmccracken.com

Ha tetszett, csatlakozz a Facebookon is: Kunigunda Kincsei