Konyhai kalandok: palacsinta tojás nélkül és...

Azokat a recepteket, amikkel valamilyen okból kísérletezem, cédulákra jegyzem fel, aztán nem találom, vagy ha valaki kéri, elfelejtem elvinni, elküldeni neki. Szóval egyszerűbb ha szépen bepötyögöm őket ide, az alap recepetet is, és ha van, akkor a saját módosításomat is.

2pal.JPGA tojás nélküli palacsintát az elszálló árak miatt próbáltam ki, és bevált, azóta ezt a receptet veszem alapul. (Sajnos már nem emlékszem hol találtam.) Aggódtam, hogy nem áll össze, de remekül működött. Abba beletörődtem, hogy nem valami szépek a palacsintáim (l. a fotókat), de emberi fogyasztásra alkalmasak, szóval nagy baj azért nincs.

Alap recept:

  • 30 dkg liszt
  • 1 evőkanál cukor
  • csipet só
  • 3 evőkanál olaj
  • 3 dl tej
  • 3 dl szénsavas víz

A száraz hozzávalókat tálba mérem, a nedves hozzávalókat mérőpohárban készítem elő. Egy habverővel simára keverem a masszát és kezdődhet is a sütés.

3pal.JPGAztán életmódott váltottam és később úgy alakult, hogy a tej és tojás mentes desszerteket is meg kellett ismernem, hogy az allergiás barátokat, kollégákat is meg tudjam lepni. Ebből a két okból alakult ki az új recept.

Reform változat:

  • 30 dkg teljes kiőrésű (tönköly)liszt
  • 1/2 evőkanál cukor
  • 1/2 evőkanál eritrit
  • csipet só
  • 3 evőkanál repceolaj
  • 3,5 dl növényi tej (zab, rizs, de sütéshez a kókusztejet szeretem e legjobban)
  • 3 dl szénsavas víz

Az elkészítés majdnemugyanaz száraz hozzávalókat tálba mérem, a nedves hozzávalókat mérőpohárban készítem elő. Egy habverővel simára keverem a masszát, amibe a teljes kiőrlésű liszt miatt egy kicsit több tejet teszek és 5-10 percig állni hagyom, szintén a liszt miatt. A sütéstől kezdve már nincs semmi eltérés az átlagos palacsintától. 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg bátran! :)