A népmese napja

Szeptember 30-án van a népmese napja. Idén immár X. alkalommal ünnepeljük szeptember végén, a Kisbaconban született Benedek Elek tiszteletére.

Gondoltam hozok egy rövid kis mesét mára ebből az alkalomból.

 

roka.jpgRókáné komámasszony fülönfüggője 

 Rókáné komámasszonynak volt egy fülbevalója, s az egyszer fennakadt egy vadrózsabokor ágán. Azt mondja Rókáné:

 - Rózsabokor, add vissza a fülönfüggőmet!

 - Nem adom, bíz én!

 Továbbment Rókáné komámasszony, s találkozott a tűzzel. Azt mondta neki:

 - Tűz, égesd meg a vadrózsabokrot! Vadrózsabokor nem akarja visszaadni a fülönfüggőmet.

- Nem égetem biz én!

Továbbment Rókáné komámasszony, s találkozott a vízzel Azt mondta neki:

- Víz, oltsd el a tüzet! Tűz nem akarja megégetni a vadrózsabokrot, vadrózsabokor nem adja vissza a fülönfüggőmet.

- Nem oltom biz én!

Továbbment Rókáné komámasszony, s találkozott az ökrökkel. Azt mondta:

- Ökör, idd meg a vizet! Víz nem akarja eloltani a tüzet, tűz nem égeti meg a vadrózsabokrot, vadrózsabokor nem adja vissza a fülönfüggőmet.

- Nem iszom biz én!

Tovább ment Rókáné komámasszony, s találkozott a farkassal. Azt mondja neki:

- Farkas, edd meg az ökröt! Ökör nem akarja meginni a vizet, víz nem oltja el a tüzet, tűz nem égeti meg a vadrózsabokrot, vadrózsabokor nem adja vissza a fülönfüggőmet!

Azt mondja erre az ökör:

- Mintsem a farkas megegyen, inkább megiszom a vizet!

Azt mondja erre a víz:

- Mintsem az ökör megigyon, inkább eloltom a tüzet!

Azt mondja erre a tűz:

- Mintsem a víz eloltson, inkább megégetem a vadrózsabokrot!

Azt mondja erre a vadrózsabokor:

- Mintsem a tűz megégessen, inkább visszaadom Rókáné komámasszony fülönfüggőjét.

Vissza is adta. Rókáné komámasszony azon nyomban felaggatta a fülére, és vidáman odábbállt. Itt a vége, fuss el véle!